BDO Poznań

KONTAKT

Zmiany dotyczące BDO w 2023

20 marca 2023

Nowa dyrektywa unijna w sprawie odpadów, wchodząca w życie w 2023 r, określa szereg kluczowych zmian w funkcjonowaniu systemu BDO. Są to m.in. modyfikacje w zakresie obowiązków sprawozdawczych dotyczących odpadów. Co się jednak jeszcze zmieni? Jedna z najważniejszych nowych regulacji dotyczy tego, ile podmiotów ma obowiązek zarejestrować się w systemie BDO w 2023 roku. Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi informacjami dotyczącymi przepisów i zmian w funkcjonowaniu BDO od 2023 roku. Warto jak najszybciej dowiedzieć się, czy obsługa firm BDO jest wskazana dla Państwa biznesu.

Podmioty zobowiązane do rejestracji w systemie BDO w 2023

Nowe przepisy plus inne zmiany w działaniu systemu BDO rozpoczynające się w 2023 roku oznaczają, że organizacje będą musiały całkowicie przemyśleć swoje podejście do bezpieczeństwa produktów i ochrony środowiska. Oznacza to, że organizacje będą zobowiązane do zapewnienia konsumentów, że wszystkie produkty są bezpieczne dla środowiska, a także przestrzegania efektywnych procesów zarządzania odpadami oraz recyklingu. Z tego względu outsourcing BDO może okazać się inwestycją przedsiębiorcy w sprawne i płynne przejście firmy do kolejnego roku w tym właśnie sektorze.

 

Nowej rejestracji BDO dotyczyć będą takie opakowania jak pudełka na posiłki oraz kubki na napoje (w tym wszelkiego rodzaju wieczka i pokrywki na nie). Wiąże się to z udostępnianiem produktów z tworzywa sztucznego przez centra handlowe i restauracje. Dlatego niezbędną rejestrację będą musiały przejść m.in. lokale gastronomiczne, cateringi, food trucki, kawiarnie, fast foody, a także hurtownie oraz sklepy z tego rodzaju towarami. Wiele z tych biznesów będzie potrzebować outsourcingu BDO - to ułatwi dalsze funkcjonowanie. Nowe przepisy wymuszają także obowiązek aktualizacji wpisu o nowe kody w sektorze budowlanym dla wytwórców odpadów.

Dlaczego widnieje brak jasnych wytycznych?

Istnieje pewna lista zwolnień z rejestracji do Bazy Danych Odpadowych. Co prawda poszerzyła się ona z 18 do 46 rodzajów odpadów, jednak przedsiębiorcom nadal ciężko jest stwierdzić, kto powinien znajdować się w rejestrze, a kto do BDO się nie wlicza. Dlatego kompleksowa obsługa firm w zakresie BDO oferowana przez doświadczoną placówkę w prowadzeniu tej ewidencji to rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić sporą ilość czasu osobom prowadzącym własną działalność i nieposiadających przy tym fachowej wiedzy w sektorze BDO. Co również istotne, firmy, które dokonały rejestracji przed 2020 rokiem i już nie muszą widnieć w tym systemie mają możliwość wyrejestrowania się z BDO.

 

Ze względu na kilkanaście różnych ustaw przed rejestracją firmy do systemu BDO należy ustalić status wytwarzanych odpadów w przedsiębiorstwie lub instytucji. Bez profesjonalnej obsługi firm BDO oznacza to znaczny nakład pracy. W drugiej kolejności niezbędne jest określenie prawidłowych kodów odpadów. Jednak i w tym przypadku nietrudno o popełnienie błędu. Przykładowo szkło może posiadać kilkanaście różnych kodów w zależności od rodzaju prowadzonej działalności.

 

Wszystkie wyżej wymienione niejasności mogą spędzić sen z powiek, dlatego outsourcing BDO w tym przypadku pozwoli uniknąć potencjalnych pułapek.

Do kiedy należy złożyć sprawozdanie?

W okresie od 1 stycznia do 15 marca 2023 przedsiębiorstwa mają obowiązek rejestracji sprawozdania odpadowego za rok 2022 w systemie BDO. Z kolei firmy, które nie zrobiły jeszcze tego za rok 2021 powinny wykonać to jak najszybciej. Obsługa firm w zakresie BDO przez firmę zewnętrzną to zdecydowanie najwygodniejsza i najszybsza, a także najspokojniejsza droga do sprawnego złożenia sprawozdania odpadowego. Z kolei przed wystawieniem KPO (karta przekazania odpadów) należy znać kod oraz masę odpadu, numer MPD (numer miejsca prowadzenia działalności w rejestrze BDO), datę i godzinę rozpoczęcia transportu oraz numer rejestracyjny pojazdu.

 

Aby uniknąć jakichkolwiek problemów i potencjalnej grzywny warto wiedzieć o tym, że BDO outsourcing to kompleksowa obsługa BDO, dzięki której przedsiębiorstwa unikną sporego zamieszania wynikającego z nadchodzących zmian. A zapewne nie będą to ostatnie modyfikacje. Należy jednak wiedzieć, że wszystkie te transformacje mają za zadanie przyczynić się do zapobiegania nielegalnych wysypisk śmieci.

bdo poznań rejestracja sprawozdanie
bdo poznań rejestracja sprawozdanie
bdo poznań rejestracja sprawozdanie

+48 662 964 454

bdo poznań rejestracja sprawozdanie

kontakt@bdosprawozdanie.pl

Strona www stworzona w kreatorze WebWave by Fruway